توسعه روابط تجاری و اقتصادی با نگاه تعامل گرا محقق می شود

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه بازار روسیه قابلیت های خوبی جهت توسعه روابط تجاری دارد، گفت: نگاه تعامل گرای بین دو طرف و ظرفیت های موجود ، توسعه پایدار روابط اقتصادی را به دنبال دارد.
اشتراک گذاری
۲۰ آذر ۱۴۰۲
25 بازدید
منبع : معاونت اقتصادی استانداری گیلان
کد مطلب : 279

«حسین محمدیان» در جریان دیدار هیات اقتصادی گیلان با مدیرعامل میر بیزینس بانک روسیه ، توسعه صادرات غیرنفتی را یکی از محوری‌ترین مولفه‌ها در رشد و اقتصادی هر کشور خواند و گفت: تقویت مراودات صادراتی، بنگاه‌های تولیدی را قادر می‌سازد که از محدودیت‌های بازار داخلی رها و از صرفه اقتصادی حاصل از تولید، بهره‌برداری بیشتری کنند.

وی افزود:  ظرفیت شناسی تجار ایرانی و روسی در حوزه روابط تجاری بسیار اهمیت دارد و این عدم شناخت ظرفیت ها چالش بزرگی در تجارت خارجی است.

محمدیان با تاکید بر لزوم حل و فصل مشکلات بانکی تجار روسی و ایرانی ، افزود: حل مشکلات بانکی شعبات مستقر و یا بانک های روسی جهت تبادلات ارزی بسیار اهمیت دارد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه بازار روسیه قابلیت های خوبی جهت توسعه روابط تجاری دارد، گفت: نگاه تعامل گرای بین دو طرف و ظرفیت های موجود ، توسعه پایدار روابط اقتصادی را به دنبال دارد.

محمدیان با بیان اینکه بازار روسیه خواهان محصولات کشاورزی گیلان است، اضافه کرد: در بخشی از محصولات کشاورزی گیلان حدود ۶۰ درصد در بازار روسیه عرضه می شود و این مهم نویدبخش روزهای خوب برای تعاملات تجاری دو طرف است که باید گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به اتصاد زودهنگام خط ریلی رشت – کاسپین افزود: اتصال خطر ریلی رشت – کاسپین گام موثری در راستای حل مشکلات تجاری و تسهیل گری در این بخش خواهد بود.

شرایط طلایی برای مناسبات بانکی با روسیه فراهم شده است

«محمد حزار»  مدیرعامل میر بیزینس بانک روسیه هم در این نشست اظهار کرد: این بانک زیرمجموعه بانک ملی بوده و ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق بانک ملی است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ بانک در روسیه افزود: میر بیزینس بانک جزود ۷۰ بانک برتر و فعال روسیه به شمار می رود.

مدیرعامل میر بیزینس بانک روسیه با اشاره به نظارت مستمر و سختگیرانه بانک مرکزی روسیه، بیان کرد: تمام مراودات بانکی و تجاری در چارچوب قرارداد تجاری انجام می شود.

حزار با اشاره به ایجاد بسترهای تجاری با محوریت بانک ها اضافه کرد: به فعالیت تجاری دو کشور برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف مشاوره داده می شود تا به نتیجه مثبت و اثربخش ختم شود.

وی با اشاره به خدمات میر بیزینس بانک روسیه در حوزه تسهیل بخشی روابط تجاری و اقتصادی افزود: کلیه نقل و انتقال پولی ایران در روسیه بر عهده این بانک است.

مدیرعامل میر بیزینس بانک روسیه با اشاره به تحریم ها و مشکلات روسیه در بخش مناسبات بین المللی اضافه کرد: تحریم ها سیستم بانکی روسیه را برای همکاری بیشتر با بانک های ایرانی مجاب کرده است و این مهم ظرفیت خوبی برای توسعه روابط بین بانکی و اقتصادی است.

حزار با بیان اینکه شرایط طلایی برای مناسبات بانکی با روسیه فراهم شده است، گفت: بانک مرکزی ایران باید سیاست و رویکردش را در ارتباط گیری با بانک های روسی و «روبل» این کشور تغییر دهد.

مسکو مهم ترین مرکز تجاری ایران است

«قاسم رضائیان» رییس اتاق بازرگانی گیلان در این نشست اظهار کرد: تسهیل گیری در امور بانکی در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی در روسیه باید صورت گیرد.

وی با اشاره به شرایط خاص دو طرف روسی و ایرانی در مواضع بین الملل افزود: تقویت نگاه تعاملی بین روسیه و ایران به ویژه در حوزه صادرات و تجارت بسیار مهم و ضرورت دارد.

رییس اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه مسکو مهم ترین مرکز تجاری ایران است، گفت: ظرفیت تجاری مسکو و دیگر مناطق روسیه کاملا شناخته شده است و لذا زیرساخت های تجاری و اقتصادی در این بخش باید فراهم شود.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *