اقتصاد گیلان روی ریل تحول/ نگاه تعاملی بین دستگاه ها نتیجه می دهد

«اقتصاد» محور محرکه توسعه و پیشرفت یک کشور است، بدون اقتصاد و تکیه بر علم اقتصاد نمی توان طعم شیرین توسعه و پیشرفت را چشید. این علم پیچیدگی های فراوانی دارد که با کارکردهای متفاوت ، در یک معنای واحد بعنوان علمی چند وجهی شناخته می شود. کشورهایی موفق و توسعه یافته اند که از […]

اشتراک گذاری
۱۴ آبان ۱۴۰۲
14 بازدید
منبع : معاونت اقتصادی استانداری گیلان
کد مطلب : 293

«اقتصاد» محور محرکه توسعه و پیشرفت یک کشور است، بدون اقتصاد و تکیه بر علم اقتصاد نمی توان طعم شیرین توسعه و پیشرفت را چشید.
این علم پیچیدگی های فراوانی دارد که با کارکردهای متفاوت ، در یک معنای واحد بعنوان علمی چند وجهی شناخته می شود.
کشورهایی موفق و توسعه یافته اند که از کوچکترین ظرفیت ها ، بیشترین بهره را در زمینه اقتصادی سازی ببرند و در واقع اقتصادی سازی محصولات و قابلیت های آن را با اجرای برنامه های کاربردی و هدفگذاری و سرمایه گذاری موثر در لایه های زیرین و رویین جامعه پیاده سازی کنند.
گیلان به واسطه وجود ظرفیت های طبیعی، خدادادی، تاریخی، گردشگری و منابع پایدار و محدود از جمله استان های مستعد در حوزه توسعه و تحول است.
در ادوار گذشته اقتصاد گیلان به واسطه تصمیم گیری های مسئولانه و گاها غیرمسئولانه دچار فراز و نشیب های فراوان شده است، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و همچنین تغییر و تحول در معاونت حوزه اقتصادی استانداری گیلان، همراهی و هم افزایی مثبت و اثرگذاری در بین دستگاه های اقتصادی استان ایجاد شده که استمرار این همراهی می تواند به شکوفایی اقتصادی گیلان بیانجامد.

نگاه همدلانه برای حل مشکلات اقتصادی گیلان
حسین محمدیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری در گیلان در بخش های مختلف احصاء شده ، اظهار کرد: بسترهای سرمایه گذاری در گیلان در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فراهم شود.
وی با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاران مورد تاکید دولت و مجموعه استانداری است، افزود: بسترهای سرمایه گذاری در گیلان با تشکیل نشست ها و بازدیدها و پایش میدانی تسهیل بخشیده می شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان ، گردشگری و کشاورزی را دو شاخصه مهم حوزه سرمایه گذاری استان برشمرد و بیان کرد: ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری گیلان وجود دارد.
محمدیان با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار و حمایت از آن در راستای بهبود شاخص های اشتغال، توسعه و اقتصاد استان گیلان، اضافه کرد: دستگاه ها و مسئولان در راستای جذب سرمایه گذار بومی و غیر بومی جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در گیلان تلاش کنند.
وی با تاکید بر لزوم رفع موانع از مسیر سرمایه گذاران، افزود: برای ترغیب و جذب صاحبان سرمایه در راستای توسعه سرمایه گذاری در بخش های مختلف باید انگیزه ایجاد کرد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه مانع زدایی مسیرهای تولید از راهبردهای مهم و اساسی دولت سیزدهم است، گفت: توسعه، پیشرفت و رفع مشکلات اقتصادی از مسیر تولید و اشتغال می‌گذرد.
محمدیان با اشاره به بررسی مشکلات ۱۰ واحد تولیدی در نشست اخیر رفع موانع تولید استان بیان کرد: عمده مشکلات واحدهای تولیدی بدهی‌های بانکی و تسهیلات اشتغالزایی است که دستورات لازم در خصوص رفع این مشکلات داده شد.
وی با بیان اینکه مشکلات تولید در سایه همدلی و هم افزایی رفع می‌شود، افزود: نگاه دولت سیزدهم و مجموعه استانداری گیلان ، گره گشایی مسیر تولید است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به چالش‌های بانکی پیش روی تولیدگران،گ فت: سختگیری‌های بانکی و اداری نباید منجر به تعطیلی واحد تولیدی شود ، از این رو انتظار می‌رود بانک‌ها نگاه تعاملی به تولیدگران داشته باشند.
محمدیان با تاکید بر حفظ وضعیت موجود در حوزه تولید و اشتغال، تصریح کرد: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال گیلان در اولویت مجموعه استانداری قرار دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *